Kontosynkronisering och inloggningsalternativ

Vi erbjuder alla våra kunder kontosynkronisering – en teknisk lösning som gör att alla elev- och personalkonton skapas och uppdateras automatiskt i våra tjänster via en integration med befintliga IT-system på förskolan eller skolan. Inga Excellistor eller annan manuell hantering behövs efter att implementeringen är gjord. Genom synkroniseringen kan du ha koll på och styra exakt vilken användarinformation som skickas till vår tjänst, vilket gör det GDPR-säkert.

Implementationen börjar med att vi fastställer hur lösningen bäst lämpar sig för just din kommuns behov. Vi har stor flexibilitet i vårt stöd av IT-miljöer. Vi driver sedan den tekniska implementationen av processen. Lösningen sätts alltid upp i ett så kallat testläge så att vi kan utföra testkörningar och säkerställa hela uppsättningen innan vi kör igång.

Är du intresserad av kontosynkronisering?

  1. Läs igenom vår guide om hur uppsättningen kan gå till.
  2. Besvara de frågor i guiden som du behöver ta ställning till.
  3. När du besvarat frågorna, kontakta Felix Lennartsson (felix.lennartsson@inlasningstjanst.se).

Guide för automatisk kontosynkronisering

Möjligheter att logga in

Vi erbjuder en rad olika möjligheter att logga in i våra tjänster. Förutom att du kan logga in med ditt användarnamn och lösenord hos oss, kan du även välja att logga in med andra alternativ.

Google
Om din skola eller kommun använder Googles G Suite for Education kan du logga in med ditt Google-konto.

Office 365
Om din skola eller kommun använder Office 365 kan du logga in med ditt Office 365-konto.

Skolfederation
Om din skola eller kommun är ansluten till Skolfederation kan du använda det som inloggningsalternativ.

 

Vill du veta mer om kontosynkronisering eller inloggningsmöjligheter kan du kontakta Felix Lennartsson felix.lennartsson@inlasningstjanst.se. Har du andra frågor rörande kontohantering kan du kontakta vår kundsupport.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

GDPR

Du är trygg hos oss!
Läs mer här