Stockholm

Teknisk systemspecialist

ILT Inläsningstjänst/ILT Education är Nordens ledande Edtech-bolag. Med närvaro i 10 länder arbetar vi i en internationell miljö med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning. Alla våra tjänster stöttar vår vision ”Alla har rätt till likvärdig utbildning”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och unga!

Nu söker vi en driven, teknisk problemlösare som kommer att arbeta i ett team mitt emellan vår kundsupport och våra utvecklingsteam. Vi letar efter dig som drivs att leverera service på en hög nivå både till kunder och medarbetare. Som person är du noggrann och van att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. Du är bra på att planera och driva egna små projekt med kunder utan att tappa trådar.

I rollen som Teknisk Support kommer du bland annat
Arbeta efter en lista med inplanerade kundärenden för att hantera integrationer till kundernas elevregister eller stötta i andra tekniska frågor
Vara teknisk produktexpert mitt emellan kundsupport och utvecklingsteam
Hitta möjligheter till automatisering så att vi bygger bort vanliga uppgifter
Rapportera fel, förfrågningar, feedback till produktägare & utvecklingsteam

För att lyckas i rollen har du
En generell hög förståelse av IT system och mjukvara
Grundläggande programmeringskunskap/scripting. Kanske har du precis gått ut en LIA-utbildning med inriktning programmering, en teknisk gymnasieutbildning, eller har lärt dig koda på egen hand
Ett genuint driv och motiveras av problemlösning
Gillar att periodvis arbeta i ett högt tempo
Engelska och svenska flytande i tal och skrift

Meriterande, men inte ett krav, är också…
Erfarenhet av att arbeta i kommun/skolor och/eller inom Edtech
Tidigare vana av att arbeta med teknisk support eller liknande
Van att arbeta direkt mot kund och att delta i kundmöten

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett riktigt spännande och engagerat Edtech bolag i stark tillväxtfas. Du får arbeta i en internationell miljö med motiverade och kompetenta kollegor, och samtidigt bidra till ett gott syfte.

Vi har ett entreprenöriellt mindset och en platt organisation med högt i tak. Du arbetar i ett team med två andra medarbetare på Teknisk Support, men även med kollegor i andra delar av organisationen och rapporterar till CPO.

Våra värdeord är optimism, samarbete, driv, snabbrörlighet och inte minst Impact. I vår starka tillväxt vill vi se till att alltid göra positiv skillnad.

Omfattning och placering
Vi har vårt kontor i Hammarby Sjöstad, men det finns möjlighet till flexibilitet, vi siktar på att spendera minst 2 dagar i veckan på kontoret. Tjänsten är på heltid, 40 timmar per vecka och 6 månaders provanställning.

Lön
Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev, som du skickar till elias.selinder@inlasningstjanst.se, i ämnesraden skriver du ”ANSÖKAN Teknisk Support”. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktuppgifter
Vid frågor kontakta Elias Selinder, Chief Product Officer, på telefon 072 333 05 79 eller elias.selinder@inlasningstjanst.se. Facklig representant är Therese Wistedt, therese.wistedt@inlasningstjanst.se, 073-267 27 47