Stockholm

Tekniskt intresserad problemlösare med hjärta för skolan

På ILT Inläsningstjänst får du jobba i ett bolag i kraftig tillväxt som utvecklar tjänster som passar från förskola till vuxenutbildning och bidrar till att ge alla elever likvärdiga förutsättningar att klara skolan. Vi brinner för våra tjänster som gör skillnad för många och det här märks t.ex. genom att vi fördubblat vår storlek de senaste åren. Vår vision är att ”Alla ska ha likvärdig möjlighet att ta till sig kunskap och information”.

Arbetsbeskrivning

I din roll som teknisk support kommer du att kombinera kommunikation och tekniskt stöd gentemot kund med teknisk problemlösning. Tjänsten innebär främst att leda och stödja kunder i tekniska processer som automatiserar deras kontohantering i våra tjänster samt hantera allmänna tekniska supportärenden från kunder.

Vem är du?

För att lyckas med din roll på bästa sätt krävs det att du är en tekniskt intresserad problemlösare som trivs med att föra dialogen med kund.  Du strävar efter att alltid ge kunden en bra kundupplevelse och formulerar dig tydligt i både tal och skrift. Du strävar efter en tydlig struktur i ditt arbete och är bekväm med att arbeta i flera olika administrativa system. Det faller dig lätt att prioritera och växla mellan olika kundärenden utan att tappa fokus.

Du delar vårt engagemang för att vilja skapa ett lustfyllt lärande från förskolan till vuxenutbildning för alla. I rollen som teknisk support kretsar mycket kring problemlösning och vi söker dig som har en vilja och ett intresse för att hitta genomtänkta och väl avvägda lösningar. Utöver en generellt hög förståelse för IT-system och programvaror, är det starkt meriterande om du har erfarenheter av G-suite, Javascript samt grundläggande databashantering (SQL).

Vi erbjuder  

Vi erbjuder en bred och omväxlande tjänst på ett växande och framgångsrikt företag.

Tjänsten är en tills vidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i våra trevliga lokaler i Hammarby Sjöstad. Du ingår i team som idag består av en chef, tre kundsupportmedarbetare och en teknisk support. Du kommer arbeta i ett team med fokus på eget ansvar, ständiga förbättringar och arbetsglädje. I vår starka tillväxt värnar vi om vår prestigelöshet, teamkänsla och öppenhet.

Omfattning och placering

Tills vidare. Heltid 100%, 40 h/vecka. Arbetstiderna är måndag till fredag kl. 08:00 – 16:30.

Lön

Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev, som du skickar till jobb@inlasningstjanst.se senast 2020-03-31. I ämnesraden skriver du ANSÖKAN TEKNISK SUPPORT.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktuppgifter

Vid frågor kontakta Paula Franklin | paula.franklin@inlasningstjanst.se | 0702 – 97 64 50.

Facklig representant är Therese Wistedt | therese@inlasningstjanst.se | 0732 – 67 27 47.