Stockholm

Technical Support

ILT Inläsningstjänst/ILT Education är Nordens ledande Edtech-bolag. Med närvaro i 10 länder arbetar vi i en internationell miljö med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning. Alla våra tjänster stöttar vår vision ”Alla ska ha likvärdig möjlighet att ta till sig utbildning”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och unga.

Nu söker vi en driven och serviceinriktad person till vår Tekniska Support. Vi letar efter dig som värdesätter kundrelationer och drivs att leverera service på en hög nivå både till kunder och medarbetare. Som person är du noggrann och van att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. Arbetet är till viss del självständigt, men du kommer även arbeta i team med flera olika delar av företaget. I rollen ingår det att man arbetar med våra medarbetare och kunder i samtliga länder som vi är närvarande inom. Idag är det Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Tyskland, Österike, Schweiz, UK, USA och Canada.

I rollen som Teknisk Support kommer du bland annat:
– Arbeta direkt mot kunder för att hantera tekniska integrationer till kundernas elevregister eller stötta i andra tekniska frågor.
– Support vid interna tekniska problem, on/offboarding av personal, hårdvara och Google-konton.
– Samarbeta med våra säljare, kundsupport och Customer Success i kundprojekt
– Rapportera fel, förfrågningar, feedback till produktchefer, utvecklingsavdelning och marknadsavdelning

För att lyckas i rollen:
– En generell hög förståelse av IT system och mjukvara, även kunskap rörande G-suite och enklare databashantering (SQL) är meriterande
– Tidigare vana av att arbeta med teknisk support eller liknande
– Van att arbeta direkt mot kund och att delta i kundmöten
– Vana av att driva många mindre projekt parallellt
– Van att periodvis arbeta i ett högt tempo
– Engelska och svenska flytande i tal och skrift. Övriga språk är meriterande men inte ett krav, exempelvis norska, finska, tyska eller franska
– Har ett genuint driv och motiveras av problemlösning
– Viss programeringsförståelse (meriterande)
– Förståelse av IT-arkitektur (meriterande)
– Erfarenhet att arbeta mot kommun och skolor (meriterande)
– Erfarenhet från Edtech-branschen (meriterande)

Vi erbjuder dig:
Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett riktigt spännande och engagerat Edtech bolag i stark tillväxtfas. Du får arbeta i en internationell miljö med motiverade och kompetenta kollegor, och samtidigt bidra till ett gott syfte. Vi har ett entreprenöriellt mindset och en platt organisation med högt i tak. Du arbetar i ett team med två andra medarbetare på Teknisk Support, men även med kollegor i andra delar av organisationen och rapporterar till Global Head of Customer Care and Customer Success. Våra värdeord är eget ansvar, ständiga förbättringar och arbetsglädje. I vår starka tillväxt värnar vi om vår prestigelöshet, teamkänsla och öppenhet.

Omfattning och placering:
Vi har vårt kontor i Hammarby Sjöstad, men det finns möjlighet till flexibilitet, vi siktar på att spendera 2 dagar i veckan på kontoret. Tjänsten är på heltid, 40 timmar per vecka och 6 månaders provanställning.

Lön:
Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan:

Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev, som du skickar till maria.spangberg@inlasningstjanst.se, i ämnesraden skriver du ”ANSÖKAN Teknisk Support”. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktuppgifter:
Vid frågor kontakta Maria Spångberg, Global Head of Customer Care and Customer Success, på telefon 070 824 97 10 eller maria.spangberg@inlasningstjanst.se. Facklig representant är Therese Wistedt, therese.wistedt@inlasningstjanst.se, 073-267 27 47.