Stockholm

Kundsupport – terminsstart

ILT Inläsningstjänst är Nordens ledande Ed Tech-bolag, aktivt på flera internationella marknader. Hos oss får du i en internationell miljö jobba med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning och stöttar vår vision ”Alla ska ha likvärdig möjlighet att ta till sig kunskap och information”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och elever.

Om tjänsten
Vi söker två kundtjänstmedarbetare; en som talar finska/svenska samt en som talar norska/svenska. Tjänsten innebär att hantera kundärenden från Sverige, Finland och Norge. Vårt utbud av inlästa läromedel passar från förskolor till vuxenutbildning och bidrar till att ge elever likvärdiga förutsättningar att klara skolan. Företaget är beläget i moderna och trevliga lokaler i Hammarby Sjöstad.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du dagligen att arbeta mot kunder med frågor rörande abonnemang, kontohantering, produktutbud med mera. Tjänsten är på heltid och du arbetar vardagar måndag – fredag kl. 08:00 – 16:30.

Tjänsten är på två månader med chans till ytterligare förlängning. Uppdraget avser att starta i början av augusti.

Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter.
Du kommer till exempel att:
• Ha kundkontakt via telefon, chatt och mail
• Kontoskapning
• Felsökning
• Kontakt med säljare
• Allmän kundservice

Vi söker dig som
•  Du är en driven, serviceinriktad problemlösare som trivs med kundkontakt och att lösa problem proaktivt.
•  Du är bekväm med att arbeta i och växla mellan flera olika administrativa system och CRM
•  Du trivs med både telefon, mejl och chatt som arbetsverktyg.
•  Vi tror att du har minst en gymnasieutbildning och har engelska språkkunskaper. Du behärskar svenska och finska och/eller norska i tal och skrift.
•  Din datorvana och erfarenhet av Office-paketet är god.

Som person är du noggrann, lyhörd och har förmågan att hantera stressiga situationer. Du är trygg i dig själv, noggrann och självständig. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team och har en positiv inställning. Vill du jobba med ett meningsfullt arbete i skolans tjänst, så är detta för dig!

Sök tjänsten genom att skicka CV och personligt brev till jobb@inlasningstjanst.se. Skriv Kundsupport Terminsstart i ämnesfältet. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Kontaktuppgifter
Vid frågor kontakta kundsupportchef Paula Franklin som du även kommer rapportera till, paula.franklin@inlasningstjanst.se | 0702 – 97 64 50.

Facklig representant är Therese Wistedt | therese@inlasningstjanst.se | 0732 – 67 27 47.