FinlandStockholm

Finsktalande kundsupportansvarig/CS

Hos oss får du i en internationell miljö jobba med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning och stöttar vår vision ”Alla ska ha likvärdig möjlighet att ta till sig kunskap och information”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och elever.

Bakgrund:
Lukulumo förskola och skola har en stark marknadsställning på den finska marknaden och nästa höst kommer vi även lansera den nya tjänsten Begreppa i Finland. Då våra tjänster i Finland expanderar allt mer behöver vi en kundsupportansvarig för Finland. Du kommer som ansvarig för supporten i Finland jobba med det finska teamet bestående av sälj och marknadsavdelningen.

Ditt arbete hos oss innebär att:
• Arbeta direkt mot kund med frågor rörande problemhantering, tekniska lösningar, avtalshantering, statistik och kontohantering
• Arbeta med aktiv uppföljning av kundernas användning av våra tjänster. För att se att kunden kommit igång.
• För nya kunders räkning; hålla i onboarding och projekthantering i SuperOffice
• Skapa material till användarutbildning i form av filmer och guider.
• Hålla avstämningar och samarbeta med alla avdelningar främst med Customer support och det finska teamet
• Kunna bidra med informationsspridning till kund vid exempelvis driftsstörningar och i form av framtagande av underlag och material till lathundar, information på hemsidan m.m

Din profil:
• Du pratar och skriver finska på modersmålsnivå, och kan arbeta på engelska. Kunskaper i svenska är ett plus!
• Du är en driven, serviceinriktad problemlösare som trivs med kundkontakt och att lösa problem proaktivt.
• Du är bekväm med att arbeta i och växla mellan flera olika administrativa system och CRM
• Du trivs med både telefon, mejl och chatt som arbetsverktyg.
• Vi tror att du har minst en gymnasieutbildning.
• Kan eller vill lära dig olika tekniska lösningar tex Google, SSO ex MPASS mfl
• Din datorvana och erfarenhet av Office-paketet är god.
• Som person är du noggrann, lyhörd och har förmågan att hantera stressiga situationer. Du är trygg i dig själv, noggrann och självständig. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team och har en positiv inställning. Vill du jobba med ett meningsfullt arbete i skolans tjänst, så är detta för dig!

Vi erbjuder dig:
• Vi erbjuder en bred och omväxlande tjänst på ett växande och framgångsrikt företag.
• Arbete i ett härligt kundsupportteam med kollegor där vi har en öppen atmosfär, stort driv och där vi hjälper varandra
• Du får en viktig roll i en internationell expansion
• Du får arbeta i ett företag där våra kärnvärden är eget ansvar, arbetsglädje och ständiga förbättringar.

Omfattning och placering:
Tjänsten är heltid och tillsvidare med start så snart som möjligt. Vi är flexibla med arbetsort: många av oss arbetar på distans. Bor du i Stockholm är du välkommen till våra lokaler som finns i Hammarby Sjöstad – när den tiden kommer.
Våra värdeord är eget ansvar, ständiga förbättringar och arbetsglädje. I vår starka tillväxt värnar vi om vår prestigelöshet, teamkänsla och öppenhet.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev (på engelska eller på svenska), som du skickar till jobb@inlasningstjanst.se. I ämnesraden skriver du ANSÖKAN Finsk kundsupportansvarig. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktuppgifter
Vid frågor kontakta kundsupportchef Paula Franklin som du även kommer rapportera till, paula.franklin@inlasningstjanst.se, 0702 – 97 64 50. Facklig representant är Therese Wistedt | therese@inlasningstjanst.se | 0732 – 67 27 47.