Customer Success Manager med hjärtat i skolan!

På ILT Inläsningstjänst får du jobba i ett bolag i kraftig tillväxt som utvecklar tjänster som passar från förskola till vuxenutbildning och bidrar till att ge alla elever likvärdiga förutsättningar att klara skolan. Vi brinner för våra tjänster som gör skillnad för många och det här märks t.ex. genom att vi fördubblat vår storlek de senaste åren.

Varför behöver vi dig?

ILT har en stabil kundbas som växer snabbt. Därför lägger vi extra fokus på att säkra att våra kunder får maximal nytta av våra tjänster genom ett proaktivt kundvårdsarbete. Nu söker vi ytterligare en stjärna till vårt team som har förmåga att kommunicera värdet av våra tjänster och som driver sina egna projekt självgående.

Ditt uppdrag som CS manager på ILT

Som Customer Success (CS) manager är ditt mål att säkra att både nya och befintliga kunder får nytta av våra tjänster. Vi siktar på att överträffa våra mål för kundnöjdhet och användning genom att jobba med avdelningens fyra ansvarsområden: Kundvård, Utbildning, Nätverk och Feedback-loopar. För att kunden ska få ut maximalt av våra tjänster arbetar du i kundteam tillsammans med sälj och teknisk support.

Konkret innebär det här t.ex att:

  • vara huvudansvarig CS manager för en av våra norra regioner
  • planera och genomföra kundprojekt, t.ex. införandeprojekt i en kommun
  • leda interna projekt, t.ex. event eller förbättringar av tjänsterna
  • utbilda i våra tjänster, t.ex. via webinar eller ute hos kund
  • tillsammans med CS-teamet ta fram och förfina rutiner och processer internt och externt
  • på olika sätt stötta genom hela kundresan, från första intresse till nöjd kund och förnyelse av avtal

Vem är det vi söker?

Vi tror att du idag jobbar som CS manager alternativt projektledare, gärna inom EdTech. Du har en förmåga att bygga starka nätverk och kanske har du redan ett etablerat nätverk i skol-Sverige. Du är en inspiratör, både bland kollegorna och ute hos kund och gillar att hjälpa såväl kommuner som enskilda skolor att få nytta av tjänsterna.

Erfarenheter och kunskaper:

  • akademisk bakgrund eller motsvarande, gärna inom pedagogik
  • kunskap om något eller flera av våra kärnområden; läs och skriv, och/eller flerspråkighet i skola eller förskola
  • stark kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • förmåga att bygga och vårda starka nätverk
  • projektledarerfarenhet
  • körkort

Det är en bonus om du har:

  • arbetat i skola/förskola
  • vana att skapa film/driva filmprojekt för utbildning och support
  • lätt att konceptualisera idéer/metoder/USP:ar till tydliga presentationer
  • erfarenhet från liknande roller, exempelvis KAM eller CSM

Vi erbjuder

Vi erbjuder en omväxlande tillvaro i ett växande och framgångsrikt företag inom skolsektorn.

Tjänsten utgår från kontoret i Hammarby Sjöstad, Stockholm och innebär resande. Våra värdeord är eget ansvar, ständiga förbättringar och arbetsglädje.

Omfattning och placering

Tjänsten är heltid och tills vidare.

Lön

Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev, som du skickar till jobb@inlasningstjanst.se senast 2019-06-10. I ämnesraden skriver du ANSÖKAN CS manager.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktuppgifter

Vid frågor kontakta Lotta Fransson
lotta.fransson@inlasningstjanst.se | 0724 – 51 19 36

Facklig representant är Therése Wistedt
therese.wistedt@inlasningstjanst.se | 0732 – 67 27 47